,,Nauczyciele czytają dzieciom w SP w Stróżnej’’
W minionym tygodniu nauczyciel bibliotekarz – Agata Jankowska wspólnie z wychowawcami klas 0-VIII zorganizowała głośne czytanie z okazji przypadającego 29 września Ogólnopolskiego Dnia Głośnego Czytania. Nauczyciele – wychowawcy klas 0-III wybrali do czytania następujące utwory:
kl. ,,0’’ – Pani Zofia Szura wiersze pt. ,,Ogródek’’, ,,Jesienią’’ Marii Konopnickiej,
kl. I – Pani Wiesława Wiatr ,,Jak Wojtek został strażakiem’’ Czesława Janczarskiego,
kl. II – Pani Joannna Purgal ,,Szewczyk Dratewka’’ Janiny Porazińskiej,
kl. III – Pani Elżbieta Kurzawa ,,Dzieci z Bullerbyn’’ Astrid Lindgren fragm. pt. ,,Znów idziemy do szkoły’’. Wybrane utwory ukazały rolę wdzięczności, wzajemnej pomocy, tolerancji. To znane nam dorosłym, prawdziwie magiczne lektury naszego dzieciństwa, które pokazują m.in. wartość pomocy, dobroci serca, przyjaźni czy życzliwości.
Z kolei nauczyciele – wychowawcy klas IV – VI wybrali następujące utwory:
kl. IV – Pan Krzysztof Płaziński ,,Stara latarnia’’ H.Ch. Andersena,
kl. V – Pan Tomasz Tarasek ,,Kazimierz Wielki Kumem’’ Cecylii Niewiadomskiej,
kl. VI – Pani Wioletta Bogusz ,,Przypowieść o talentach”.
Czytane utwory mówiły o nadrzędnych wartościach, które powinny zagościć w życiu każdego człowieka. Pokazały uczniom rzeczy ważne, o których w dzisiejszych czasach często się zapomina.
Natomiast w klasach VII – VIII nauczyciele – wychowawcy wybrali następujące utwory:
kl. VII – Pan Jacek Tarasek fragm. III ,,Latarnik’’ Henryka Sienkiewicza,
kl. VIII – Pani Maria Włudyka ,,Kamienie na Szaniec’’ Aleksandra Kamińskiego fragm.pt. ,,Pod Arsenałem’’.
Przeczytane, wzruszające fragmenty mówiły o tęsknocie za rodzinnym krajem, o wielkim umiłowaniu Ojczyzny, o wiernej przyjaźni i braterstwie. Uświadomiły słuchaczom, że najważniejszym celem dla każdego Polaka – patrioty jest dobro Ojczyzny. Dla wolnej Polski gotowi byli cierpieć i oddać życie. Podsumowując warto podkreślić, że wszyscy prelegenci nie tylko czytali wybrane teksty, ale również wskazali płynące z nich przesłania.