Przedszkolaczki z Jankowej w Krynicy

W poniedziałek, 4 czerwca, dzieci z oddziału przedszkolnego ze Szkoły Podstawowej w Jankowej wraz z rodzicami wzięły udział w wycieczce szkolnej do Krynicy. Przed wyjazdem przypomniały sobie zasady bezpiecznego podróżowania i zachowania w czasie wycieczki. Już podczas podróży widać było, że atmosfera będzie wspaniała.

Krynica-Zdrój bywa określana „Perłą Polskich Uzdrowisk” i od wielu lat przyciąga mnóstwo turystów. Jej główną atrakcją są liczne pijalnie oraz przepiękny Park Zdrojowy, który o każdej porze roku nabiera nowego charakteru. Po wyjściu z autokaru udaliśmy się do Muzeum Zabawek, w którym spędziliśmy niezapomniane chwile. Pan przewodnik przybliżył dzieciom historię z innej perspektywy. Przeniósł je do miniaturowego świata, pokazał dzieciom czym się kiedyś bawili ich rodzice, jak wyglądały zabawki pradziadków. Rodzice obecni na wycieczce mogli przynajmniej na chwilę wrócić do beztroskich lat dzieciństwa i przypomnieć sobie, czym się kiedyś bawili. Każdy odnalazł dla siebie coś intrygującego. Następnie spacerowaliśmy Deptakiem, wokół którego podziwialiśmy piękne kwiaty i budynki. Zwiedziliśmy również Pijalnię Jan-Józef oraz Pijalnię Główną, gdzie każdy mógł podziwiać piękne egzotyczne rośliny oraz skosztować wody mineralnej. Przy Deptaku dzieci zakupiły różne pamiątki, które będą im przypominać pobyt w tym malowniczym zakątku Polski. Ogromną atrakcją okazał się wyjazd kolejką linowo-terenową na Górę Parkową oraz zabawy na zjeżdżalniach, które dostarczyły dużo emocji zarówno dzieciakom, jak i rodzicom. Po powrocie z Góry Parkowej udaliśmy się na przepyszne lody i w ten sposób zakończyliśmy nasz pobyt w Krynicy.