Spacer po Krakowie

W tym roku uczniowie klas II i III wraz z wychowawczyniami pojechali do Krakowa. Już od samego rana dzień zapowiadał się wyjątkowo. Dzieci były podekscytowane, ponieważ pierwszy raz pojechały na wycieczkę pociągiem. Nie przeszkadzała nawet wczesna pora zbiórki na stacji kolejowej w Bobowej. Okazało się, że dwugodzinny przejazd minął bardzo szybko. Z Głównego Dworca Kolejowego w Krakowie ruszyliśmy w kierunku starego dworca PKP, w którym znajduje się HistoryLand – interaktywne muzeum historii Polski. Podziwialiśmy ogromne makiety zbudowane z klocków LEGO przedstawiające osadę w Biskupinie, Drzwi Gnieźnieńskie, bitwę pod Grunwaldem, klasztor na Jasnej Górze, bitwę pod Oliwą, obronę Westerplatte, bitwę pod Monte Cassino, Stocznię Gdańską, katedrę na Wawelu i krakowskie Sukiennice. Dodatkową atrakcją była wirtualna podróż na Jasną Górę, przez gogle VR oglądaliśmy klasztor z lotu ptaka. Mogliśmy również stanąć za sterem statku. Na koniec pobytu w muzeum dzieci same mogły wybudować z klocków swoje budowle, po czym ruszyliśmy spacerem w kierunku Wzgórza Wawelskiego. Szliśmy Plantami krakowskimi i podziwialiśmy napotkane po drodze tablice pamiątkowe. Idąc południową drogą dotarliśmy na Wawel, przeszliśmy na dziedziniec arkadowy, a następnie do zamku, gdzie czekała na nas pani przewodnik z lekcją muzealną w reprezentatywnych komnatach królewskich, gdzie poznawaliśmy  życie codzienne królów. Przez 1,5 godziny zwiedzaliśmy i z zaciekawieniem słuchaliśmy opowieści o królach Polski. Kolejnym punktem naszej wycieczki był Rynek Główny w Krakowie. Zaczęliśmy od zwiedzania Sukiennic, potem przeszliśmy do pomnika Adama Mickiewicza, a na końcu pomodliliśmy się w Kościele Mariackim. Pobyt na Starym Mieście zakończył posiłek na ul. Floriańskiej. Zmęczeni, ale zadowoleni i z pełnymi żołądkami ruszyliśmy w kierunku dworca PKP. Po dwóch godzinach podróży dotarliśmy z powrotem do Bobowej.