Poznaj Polskę – Wycieczka uczniów klas III SP Siedliska do Krakowa

10.10.2022 roku klasy 3a oraz 3b Szkoły Podstawowej im. ks. Jana Reca w Siedliskach w Siedliskach z wychowawczyniami: panią Małgorzatą Laskowską i Magdaleną Przetacznik udały się na wycieczkę do Krakowa.

Wyjazd zorganizowano w ramach projektu „Poznaj Polskę”,  dofinansowanego przez Ministerstwo Edukacji Narodowej i Nauki oraz Burmistrza Bobowej.

Klasy trzecie wyruszyły szlakiem krakowskich legend. Wędrówkę po Krakowie rozpoczęliśmy od Smoczej Jamy pod Wawelem, potem poszliśmy na wzgórze podziwiać Zamek Królewski i Katedrę. Następnie drogą królewską udaliśmy się w do rynku, by uczestniczyć w otwarciu ołtarza Wita Stwosza w Kościele Mariackim i wysłuchać hejnału z wieży kościoła. W sukiennicach zatrzymaliśmy się, by kupić pamiątki i obserwować gołębie. Oczywiście każdy skosztował krakowskich obwarzanków tradycyjnie przygotowanych:  najpierw gotowanych, a następnie pieczonych.

Po wypoczynku przy obiedzie pojechaliśmy do Ogrodu Doświadczeń im. S. Lema. Piękna złota jesień sprawiła, że zajęcia w parku były ekscytującym i niezwykłym przeżyciem. Najpierw odbyła się niecodzienna lekcja pełna ciekawych doświadczeń z fizyki. Potem  uczniowie sami mogli bawiąc się odkrywać zasady fizyczne i wykonywać doświadczenia.

Zmęczeni, pełni wrażeń wróciliśmy do Siedlisk.