Poznaj Polskę: Wycieczka SP Siedliska do Krakowa

Dnia 22.11.2021 uczniowie klasy 6 i 7 Szkoły Podstawowej im. ks. Jana Reca w Siedliskach udali się na wycieczkę do Krakowa w ramach projektu „Poznaj Polskę” dofinansowanego przez Ministerstwo Edukacji Narodowej i Nauki oraz Burmistrza Bobowej, podczas której mogli uczestniczyć w niezwykłej lekcji historii. Uczniom towarzyszyli w charakterze opiekunów: Elżbieta Ligęza, Katarzyna Kostrzewa-Krok oraz Paweł Szura.

Po przyjeździe do Krakowa udaliśmy się z panią przewodnik na Wawel. Niezapomniane wrażenie wywarł na uczniach widok Krakowa z wieży Dzwonu Króla Zygmunta, groby Królów Polskich i wielkich Polaków oraz dziedziniec i skarbiec. Z Wawelu udaliśmy się zabytkowymi ulicami Krakowa na dziedziniec Collegium Maius, a później na Rynek Główny. Tam zwiedziliśmy Kościół Mariacki oraz wysłuchaliśmy  hejnału. Kolejnym punktem były Sukiennice, w których oglądaliśmy pięknie wykonane ozdoby i zakupiliśmy pamiątki dla bliskich. Mimo, iż listopadowa pogoda nas nie rozpieszczała, to humory i tak dopisywały, a gorący posiłek dodał nam energii, by jeszcze na koniec zwiedzić Podziemia Rynku Krakowskiego. Podczas tej niezapomnianej lekcji historii pani przewodnik przybliżyła uczniom sylwetki legendarnych i historycznych postaci związanych z Krakowem, a obiekty muzealne, które mieliśmy okazję oglądać świadczą o tym, jak wyjątkowym miejscem na mapie Polski jest Kraków. Niestety wszystko co dobre, kiedyś się kończy. Z żalem żegnaliśmy Kraków, który odcisnął w naszych sercach swój ślad.