Kolonia edukacyjno-rekreacyjna zorganizowana przez Stowarzyszenie Przyjaciół Wsi Sędziszowa i Okolic

Stowarzyszenie Przyjaciół Wsi Sędziszowa i Okolic zorganizowało już po raz piąty kolonię edukacyjno-rekreacyjną do Władysławowa w której uczestniczyło 48 dzieci.
Uczestnicy koloni  zrealizowanej w dniach  1-15 sierpnia 2017 pochodzili z Siedlisk, Sędziszowej, Bobowej, Biesnej i Czermina.Natomiast na kolonii jako wolontariusze pracowali: Pani Anna Wiejaczka- kierownik kolonii, organizator i koordynator, wychowawcy: Pani Agnieszka Bajorska, Pani Marta Klich, Pani Małgorzata Laskowska, Pan Paweł Szura oraz Pani Jolanta Dobek-pielęgniarka.

Celem podróży było polskie morze, które wiele dzieci zobaczyło pierwszy raz w swoim życiu. Nowością dla wielu uczestników wakacyjnej podróży było życie kolonijne, które pełne nauki i zabawy umożliwiło kolonistom upragniony wypoczynek oraz integrującą rozrywkę. Licznie organizowane wycieczki, kąpiele w morzu, rejsy statkiem,konkursy, tańce, gry i zabawy pozwoliły dzieciom na aktywne i zarazem kreatywne spędzenie wolnego, letniego czasu.

„Każda wycieczka miała zarówno walor edukacyjny, jak i rekreacyjny, a towarzyszące uczestnikom kolonii wrażenia były wspaniałym dowodem ich zadowolenia. Podczas wycieczki do Słowińskiego Parku Narodowego koloniści wraz z wychowawcami płynęli statkiem po jeziorze Łebsko, spacerowali po ruchomych wydmach, zwiedzali Wyrzutnie Rakiet w Rąbce. Ponadto każdy miał możliwość wyjścia na wieżę widokową w Gniewinie („Kaszubskie Oko”) oraz zobaczyć elektrownię szczytowo-pompową. Uczestnicy kolonii podczas wizyty u bursztynnika „Damroka” w Chłapowie zdobyli cenną wiedzę na temat bursztynu stając się tym sposobem ekspertami odróżniającymi prawdziwy bursztyn od innych wyrobów do niego podobnych. Będąc nad morzem w tych okolicach, nie można było zaniechać zwiedzenia latarni morskiej w Rozewiu oraz zobaczenia wybrzeża klifowego w Jastrzębiej Górze („Gwiazda Północy”). Dla niektórych uczestników kolonii niezapomniany będzie rejs statkiem w celu zobaczenia zachodzącego za przylądkiem Rozewie słońca, którego nie można było obserwować spacerując wieczorem wybrzeżem Władysławowa. Niesamowitych wrażeń dostarczyła również wycieczka do Fokarium na Hel oraz przejazd meleksami na Cypel. Nie brakowało również dłuższych całodniowych wycieczek. W drugim tygodniu kolonii dzieci i młodzież odwiedzili Trójmiasto, w którym zostały zaplanowane takie atrakcje, jak: wizyta w Akwarium Gdyńskim, zwiedzanie statku „Dar Pomorza”, spacer po sopockim molo, spacer ulicami Gdańska, zwiedzanie Kościoła Mariackiego w Gdańsku oraz wycieczka na Westerplatte. Inną ciekawą atrakcją był wyjazd do Centrum Edukacji i Promocji Regionu w Szymbarku na Kaszubach, gdzie uczestnicy kolonii oprócz treningu równowagi w „Domu do góry nogami” zwiedzali również inne obiekty przybliżające rąbek historii dotyczącej czasów II wojny światowej. W drodze powrotnej do rodzinnych miejscowości koloniści zwiedzali Zamek w Malborku.”

-wychowawca kolonijny Agnieszka Bajorska

„Cała kolonia była dla nas okazją do relaksu, poznania nowych miejsc, ludzi i kultury. Mogliśmy się oderwać od komputerów, Internetu i codzienności. Wróciliśmy wypoczęci, opaleni i bardzo zadowoleni, a wszystko to dzięki naszej niestrudzonej i niezastąpionej p. kierownik Annie Wiejaczka. Z przyjemnością powrócimy tam za rok.”

-koloniści z Małopolski G.R.

„W dniach od 1-14. 08. 2017 r. braliśmy udział w kolonii we Władysławowie zorganizowanej przez Stowarzyszenie Przyjaciół Wsi Sędziszowa i Okolic. W czasie tej wyprawy mieliśmy bardzo dużo wycieczek, podczas których mogliśmy zobaczyć wiele ciekawych miejsc. W czasie pobytu w Słowińskim Parku Narodowym podziwialiśmy ruchome wydmy. Zwiedziliśmy Muzeum Wyrzutni Rakiet w Rąbce ,Trójmiasto. Płynęliśmy statkiem, podczas którego podziwialiśmy zachód słońca nad Bałtykiem . W czasie kolonii dużo czasu spędziliśmy na plaży opalając się i zażywając kąpieli morskich pod bacznym okiem opiekunów i ratowników. Z tego pobytu najbardziej będę wspominał mecze piłki siatkowej w czasie których mogłem trenować oraz budowle z piasku. Wspomnienia i przeżycia z kolonii na długo pozostaną w mojej pamięci i mam nadzieję na kolejne wyjazdy z tak wspaniałymi ludźmi. Dziękuję Pani Ani ,Wychowawcom Pani Pielęgniarce za zorganizowanie tak wspaniałego wypoczynku.”

-Szymon Wacławik

„Podczas kolonii bardzo podobała mi się atmosfera która tam panowała. Super sprawą okazały się zabawy podczas których wszyscy świetnie się bawiliśmy. Podczas wycieczek poznaliśmy dotąd nieznane nam miejsca. Ogromnym plusem była piękna niedaleko położona plaża, którą staraliśmy się często odwiedzać.”

-Małgosia

„Na kolonii we Władysławowie najbardziej podobało mi się zwiedzanie Trójmiasta. Miło spędzało się czas na plaży. Podobał mi się tez czas spędzony na wydmach w Łebie. Podobało mi się też, że Pan Paweł organizował dyskoteki. I że w tak ciekawy sposób zostało to wszystko zorganizowane.”